PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITAT
El sistema educatiu inclusiu ha de garantir una resposta educativa de qualitat a tot l’alumnat, amb independència de les seves circumstàncies personals o socials. Per avalar aquesta resposta educativa, el nou paradigma d’inclusió a l’escola, implica disminuir les barreres a l’aprenentatge, generar suports en els contextos ordinaris i mobilitzar i optimitzar recursos. Per a aquest assoliment, és necessària la formació del professorat pràctica i específica.
Aquest curs aporta coneixements actualitzats i basats en l’evidència científica, necessaris per poder desenvolupar intervencions inclusives i de qualitat envers les persones amb TEA. Es basa en sessions teòriques per contextualitzar les diferents situacions educatives i sobretot, en sessions purament pràctiques per elaborar estratègies, materials, metodologies… per intervenir amb eficàcia.
OBJECTIUS
- Explicar que és l’espectre autista.
- Identificar i valorar les necessitats educatives especials d’aquest alumnat.
- Donar una resposta educativa de qualitat.
- Oferir recursos per la intervenció educativa.
- Aportar orientacions a la família.
CONTINGUTS
Bloc 1. Espectre autista
- Escola inclusiva: Una qüestió de justícia.
- Definició autisme. Espectre Autista.
- Criteris diagnòstics.
- Etiologia i prevalença del trastorn de l’espectre autista.
- Causes i tipologies.
- Teories explicatives del trastorn de l’espectre autista (TEA)
- Marc teòric.
Bloc 2. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb autisme al llarg del procés educatiu.
- Signes d’alerta en les diferents etapes escolars.
- Àmbits de valoració:
- Capacitats cognitives
- Comunicació i llenguatge
- Relacions interpersonals
- Emocions i personalitat
- Aspectes curriculars
- Avaluació del context de desenvolupament
Bloc 3. Resposta educativa de qualitat.
- Criteris d’escolarització
- El paper del docent.
- L’atenció primerenca.
- L’ensenyament estructurat.
- Estructura física de l’aula.
- Sistemes de treball.
- Aspectes curriculars.
- Aspectes metodològics.
- Estratègies bàsiques.
Bloc 4. El context familiar
- El paper de la família
- Característiques familiars i necessitats
- Treballar entorns segurs i fermes
- Importància de la col·laboració entre els membres de la comunitat educativa.
DESTINATARIS
El curs va adreçat a:
- Mestres d’Educació Infantil i Primària interessats incorporar eines i aprenentatges per afavorir la inclusió de tots els seus alumnes dins el grup classe.
DURADA
Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:
- 15 hores de sessions presencials: On es donaran els coneixements teòrics i pràctics per tal d’assolir els objectius plantejats.
- 15 hores no presencials: On els assistents crearan un projecte que incorpori els continguts treballats a la seva tasca docent habitual de la manera que creguin més adient i productiva.
PRÒXIMA EDICIÓ
Encara no tenim dates per la pròxima edició d’aquesta activitat. Podeu contactar per demanar més informació al correu [email protected] o per telèfon/whatsapp al 613 010 999.
PREU
El preu de l’activitat és de 90 € (podeu consultar els descomptes especials en el formulari d’inscripció)
En la modalitat d‘assessorament es concretarà un preu en funció de les necessitats del centre. Contacteu amb nosaltres per informar-vos.
INSCRIPCIONS
Podeu formalitzar la inscripció en aquest enllaç o trucant al telèfon 93 177 92 57.