PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITATCurs reconegut

Farem un viatge en el temps a través dels contes i l’art que els envolta.

Un recorregut històric des dels inicis, quan s’explicaven de manera oral, fins a l’actualitat.

Veurem per què cal tenir en compte els clàssics, per què val la pena mantenir-los vius i descobrirem les eines tan valuoses que s’hi amaguen a nivell emocional. Anirem avançant en l’obra escrita que ha permès perdurin en el temps aquestes històries d’arrels tan poderoses. Finalment ens detindrem en els àlbums il·lustrats que enriqueixen la narració amb pinzellades artístiques, guanyant en diversitat tant en forma com en contingut. I valorarem com tot això ens aporta nous patrons socials que ens ajuden a educar la nostra mirada cap a la imatge que serem capaços de llegir amb menys dificultat.

Com a educadors és la nostra responsabilitat oferir bon contingut a les noves generacions que  han nascut a l’era de la imatge.

Amb els contes podem estirar un fil infinit de saviesa, creativitat i tolerància, només cal conèixer totes les seves possibilitats.

Aquesta eina tan poderosa ens ajuda a entendre per què necessitem recordar que al nostre interior hi ha un heroi valent i capaç, una bella princesa, un llop agressiu i mentider, un nen abandonat al bosc, una bruixa perversa,..

OBJECTIUS

  • Conèixer per què els contes clàssics/contes de fades/tradicionals són terapèutics a nivell emocional
  • Entendre per què explicar contes i què ens aporta tot plegat: el plaer, la satisfacció, confiança, llibertat…
  • Comprendre des d’on hem d’explicar contes
  • Aprendre a compartir (teixir) el plaer de la lectura per crear vincles
  • Endinsar-nos en el país dels somnis, un espai obert il·limitat, conèixer una altra dimensió molt propera a l’infant i el seu valor psicològic. “Hi havia una vegada…”
  • Relacionar l’art i els contes
  • Conèixer per què els contes són museus de butxaca: saber llegir imatges per apropar bon contingut a les noves generacions
  • Saber reconèixer un bon conte i obrir la nostre mirada
  • Relacionar i posar en pràctica tot aquest coneixement, cercar la inspiració en els contes i treure a passejar, sense por, l’artista que tots portem dins
  • Detectar les diferents versions, entendre l’estructura, la simbologia, els arquetips i quin significat s’amaga al darrera (per què cal matar al llop, què significa per al nen un final feliç…)
  • Entendre els contes per poder estimar-los, explicar-los i compartir-los

CONTINGUTS

  • El vincles amb els infants i per aprendre a compartir el plaer de la lectura a través del contes
  • Els contes com a company de viatge cap a un univers poètic, d’amor i valentia
  • La lectura d’un conte per escalfar i crear vincles entre nosaltres, obrint un petit debat sobre les emocions que ens han pogut despertar
  • Els contes, museus de butxaca
  • La creativitat, la practicarem i qüestionarem diferents àlbums il·lustrats
  • Els àlbums il·lustrats, del seu format i de com a partir del paper en blanc s’entra en acció
  • El treball de l’espai i el temps a les històries
  • Diferents formats: obres, grafismes i dissenys d’un mateix conte
  • Els mitjans d’expressió com a teràpia interna
  • Lectura d’imatges el per què de la seva estructura i els elements que la conformen
  • El poder emocional dels clàssics
  • Els contes de fades
  • Les històries clàssiques

DESTINATARIS

El curs va adreçat a:

  • Mestres d’Educació Infantil i Primària que vulguin ampliar les seves didàctiques en les àrees de llenguatge, valors, imatge,… donant una visió més competencial i innovadora.
  • Bibliotecaris i bibliotecàries, contacontes, i a gent interessada en el món dels contes i dels àlbums il·lustrats.
  • Qualsevol professional d’altres col·lectius o qualsevol persona interessada en els continguts sense cap vinculació a l’educació.

DURADA

Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:

  • 15 hores presencials: On es donaran els coneixements teòrics i pràctics per tal d’assolir els objectius plantejats.
  • 15 hores no presencials:On els alumnes hauran d’elaborar un projecte que posi en pràctica els continguts treballats i que sigui d’utilitat per a la seva tasca docent.

PROPERA EDICIÓ

La propera edició del curs es dura a terme els dies:

  • 01/07/2019: De 10:00 a 13:00
  • 02/07/2019: De 10:00 a 13:00
  • 03/07/2019: De 10:00 a 13:00
  • 04/07/2019: De 10:00 a 13:00
  • 05/07/2019: De 10:00 a 13:00

Les sessions presencials seran a l’ESMUT (Espai Musical de Terrassa) situat al Carrer Ramon i Cajal 60-62 08222 Terrassa.

PREU

El preu de l’activitat és de 90 € en la modalitat presencial (podeu consultar els descomptes especials en el formulari d’inscripció)

En la modalitat d‘assessorament es concretarà un preu un funció de les necessitats del centre. Contacteu amb nosaltres per informar-vos.

FORMADORA

La responsable de la part presencial i de l’orientació i correcció de la part no presencial serà:

  • Gemma García Vilardell
    • Diplomada per la Universitat de Vic en especialització de Disseny d’Interiors.
    • Conta Contes del Pla Lector a les escoles a través de la Biblioteca Infantil i Juvenil Can Butjosa, a través de l’Ajuntament de Parets del Vallès.
    • Il·lustradora, aparadorista i artista plàstica
    • Treballa en el camp de l’educació i gestió emocional amb els contes, tallers d’Art i creativitat i formacions a professionals.
    • Per a més informació, consultar Instagram: @gemma_garcia_vilardell

INSCRIPCIONS

Podeu formalitzar la inscripció en aquest enllaç o trucant al telèfon 93 177 92 57.