PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITATCurs reconegut

Les metes principals d’un centre educatiu són sens dubte la retenció del coneixement, la comprensió i sobretot i fonamental la seva aplicació en la pràctica diària, és a dir, l’ús actiu del coneixement.

L’aprenentatge ve determinat pel pensament, i per retenir, comprendre i utilitzar de forma activa el coneixement és important tenir experiències de reflexió sobre els continguts apresos, a més de disposar d’eines que permetin compartir-los.

Mitjançant l’ús del programari d’edició i composició musical de codi obert Musescore, podrem crear continguts pedagògics, a més de facilitar a l’aula la interacció, la participació i la cooperació.

OBJECTIUS 

  • Conèixer els fonaments d’edició de partitures.
  • Saber crear i editar una partitura a l’entorn de Musescore.
  • Elaborar partitures amb contingut pedagògic.
  • Promoure experiències participatives en la creació musical.

CONTINGUTS

  • El text. Els contes populars. Arquetipus narratius. Adaptacions.
  • La il·lustració. Diferències entre dibuixar i il·lustrar.
  • Observació i anàlisi d’àlbums il·lustrats.
  • El disseny de personatges. Processos per conceptualitzar personatges: fitxes descriptives, associacions animals, “taques” accidentals,…
  • Les parts d’un llibre-àlbum il·lustrat: coberta i contracoberta, guardes, portadella i cos/tripa.
  • La narrativa visual. L’storyboard o graella gràfica. El ritme. La composició.
  • La paleta cromàtica. Teoria del color: cercle cromàtic, atributs i gammes cromàtiques. Psicologia del color.
  • Tècniques gràfiques i materials. La predominància de línia o taca. Classificació de tècniques. Seques: llapis de colors, pastels i ceres. Humides: aquarel·la, tèmpera/gouache, tinta xinesa, acríl·lic. A l’aiguarràs: pintura a l’oli. D’estampació: linogravat, segells de goma, monotípia, Tècnica mixta. El collage.
  • La coberta, guardes i portadella
  • La maqueta. El muntatge artesanal en mode ‘llibre’.
  • La presentació oral. El contacontes. Materials i recursos derivats per a la posada en escena.

DESTINATARIS

El curs va adreçat a:

  • Mestres d’Educació Infantil i Primària interessats a modificar i ampliar les seves didàctiques en múltiples àrees donant una visió més competencial i innovadora.

MATERIAL

Per dur a terme la part presencial del curs és molt recomanable tenir un ordinador propi tot i que si no en disposeu d’un, només cal que ens informeu i us en facilitarem un per a l’activitat.

DURADA

Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:

  • 8 hores presencials: On es donaran els coneixements teòrics i pràctics per tal d’assolir els objectius plantejats.
  • 7 hores no presencials: On els alumnes hauran d’elaborar un projecte que posi en pràctica els continguts treballats i que sigui d’utilitat per a la seva tasca docent.

PROPERA EDICIÓ

La propera edició del curs es dura a terme els dies:

  • 02/07/2019: De 09:00 a 13:00
  • 03/07/2019: De 09:00 a 13:00

Les sessions presencials seran a l’ESMUT (Espai Musical de Terrassa) situat al Carrer Ramon i Cajal 60-62 08222 Terrassa.

PREU

El preu de l’activitat és de 55 € en la modalitat presencial. Podeu consultar els descomptes especials en el formulari d’inscripció.

En la modalitat d‘assessorament es concretarà un preu un funció de les necessitats del centre. Contacteu amb nosaltres per informar-vos.

FORMADOR

El responsable de la part presencial i de l’orientació i correcció de la part no presencial serà:

  • Carlos Salazar Amoraga
    • Director i fundador de l’ESMUT – Espai Musical de Terrassa –
      Musicòleg UAB.
    • Postgrau d’educació musical UAB.
    • Ensenyament avançat especialitat guitarra per l’escola de Música i Conservatori Municipal de Terrassa.
    • Professor de llenguatge musical i guitarra.
    • Responsable de la implementació de Musescore a l’ESMUT.
    • Responsable implementació d’eines TIC a l’ESMUT.

INSCRIPCIONS

Podeu formalitzar la inscripció en aquest enllaç o trucant al telèfon 93 177 92 57.